In opdracht van de HAN hogeschool in Arnhem, hebben wij binnen 8 weken een multimediaal platform op moeten zetten. In een team van 4 studenten hebben wij een website en promotie opgeleverd. Deze moesten ervoor zorgen dat studenten werden getriggerd en geinformeerd om stage te lopen in het buitenland.
Logo
Poster
Video
Website
Verslagen
Allereerst hebben ik en een vriend van mij dit concept verzonnen. Hierdoor konden wij andere studenten laten solliciteren om in ons team deel te nemen. Ik heb mij vooral bezig gehouden met de website. Hierin was ik verantwoordelijk voor zowel het design als development. Ook heb ik veel bijgedragen aan de look & feel van het project.
De 3 shards in het logo zijn afgeleid van de wegwijzering op het kantoor van BII. Ook is BII een bureau die studenten op weg helpt naar hun stage. Buiten dat gaan zij vaak naar verre gebieden. De wegwijzers in de vorm van shards sluiten hier perfect op aan.
Er is ook gedacht aan het vergroten van de interesse in een buitenlandse stage. Dit is gedaan door middel van een video waarin wij zelf studenten hun verhalen en meningen hebben vastgelegd. Deze studenten zijn in het buitenland op stage geweest. De video speelt als samenvatting in de header af en kan geheel worden bekeken door middel van de call-to-action.
Responsive webdesign ging van een trend naar een gewoonte tijdens dit project. Hier zijn wij niet op achter gebleven. Door ons is ook rekening gehouden met de student die veel op zijn telefoon doet. Hierdoor is de video die automatisch afspeelt vervangen door een afbeelding op afmetingen kleiner dan die van een laptop.
Naast het advies geven en op weg helpen met stages, is BII ook actief met het op weg helpen naar minoren. Zij helpen je op weg, geven informatie en helpen je aan een stage en aan een minor.
De website is te bewonderen op de link hieronder (opent in nieuw venster).
Bekijk hier live de website.
http://www.mikekorsten.nl/mike/websites/bii/